64400, Харківська обл.,
сел. Зачепилівка, вул. Центральна, 49
тел. 5-15-31; тел/факс 5-16-51; email: zachepylivska@rda.kh.gov.ua
Анонс подій

Зачепилівське відділення Південної ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує

Електронний кабінет – необхідний формат спілкування в період коронавірусу

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що відповідно до п.42 прим 1.2 ст.42 прим.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно – правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Електронний кабінет надає доступ до наступних сервісів:

- перегляд облікових даних платника;

- персоніфікований податковий календар;

- подання звітності в електронному вигляді та доступ до поданої раніше звітності;

- листування з органами ДПС та перегляд вхідних/вихідних документів;

- подання заяв, запитів для отримання інформації;

- інформація про стан розрахунків з бюджетом;

- реєстрація ПН та РК до них у ЄРПН та інформація з ЄРПН;

- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ; 

- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального;

- інші.

У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007.

Підтримка платників ЄСВ на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби

Законом України від 17.03.2020  № 533 – IX  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)» внесено ряд змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон про ЄСВ), відповідно до яких тимчасово за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄСВ) «за себе» фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, члени фермерських господарств та особи, які займаються незалежною професійною діяльністю.

Такі особи можуть прийняти рішення про сплату ЄСВ за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року у розмірах та порядку, визначених Законом про ЄСВ. У такому разі, інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску, за звітний період, визначений для таких осіб.

Не будуть застосовуватися штрафи за несвоєчасну або неповну сплату ЄСВ, а також несвоєчасне подання звітності по ЄСВ за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року.

Протягом  періодів  з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року платникам ЄСВ не нараховуватиметься  пеня.

Крім цього, на період з 18  березня  по 18 травня 2020 року втановлюється мораторій на проведення   документальних  перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати ЄСВ. 

Документальні  перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати ЄСВ, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними,  зупиняються до 18 травня 2020  року.

 

Тимчасово призупиняється нарахування та сплата податку за землю та податку на нерухоме майно

відповідно до змін, внесених Законом України від 17.03.2020  № 533 – IX  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)», за період з 1 березня по 30 квітня 2020 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за відповідні місяці.

Фізичним особам - платникам плати за землю перерахунок здійснюється контролюючим органом.

Крім цього, в період з 1 березня по 30 квітня 2020 року об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (крім фізичних осіб), що відповідно до підпункту 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за відповідні місяці.

Фізичним особам - платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, перерахунок здійснюється контролюючим органом.

Нові правила застосування РРО відтерміновано!

Нагадуємо, що 18.03.2020 набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон     № 533), яким внесено зміни до законів України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».

Внесеними Законом № 533 змінами для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку другої – четвертої груп відтерміновано застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО, а також застосування штрафних санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон про РРО), а саме:

- до 01 серпня 2020 року відтерміновано впровадження застосування програмних РРО;

- до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування РРО та/або програмних РРО для окремих видів діяльності;

- до 01 квітня 2021 року відтерміновано запровадження обов’язкового використання РРО та/або програмних РРО для всіх платників єдиного податку другої – четвертої групи;

- до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону про РРО за порушення порядку проведення розрахункових операцій.

Нагадуємо, що Закон № 533 набрав чинності 18.03.2020.

Змінено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів

Повідомляємо, що 20.03.2020 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.12.2019   № 577 «Про затвердження Змін до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.03.2020 за № 244/34527 (далі – Наказ № 577).

Наказ № 577 розроблено відповідно, зокрема до постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні».

Так, відповідно до змін, затверджених Наказом № 577, абзац третій пункту 5 розділу I Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2013 року № 787 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182) (зі змінами) (далі – Порядок) викладено у новій редакції, а саме:

«У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, органи Державної митної служби, до Казначейства подається висновок, погоджений з відповідним місцевим фінансовим органом, у випадках повернення податків, зборів, пені, платежів, що зараховані до місцевих бюджетів або підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами. Надання та погодження висновку здійснюється відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11 лютого 2019 року № 60, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 квітня 2019 року за № 370/33341, та Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18 липня 2017 року № 643, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2017 року за № 976/30844».

Також розділ І Порядку доповнено новим пунктом 92 такого змісту:

«Повернення помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів коштів з рахунків, відкритих для зарахування міжбюджетних трансфертів, здійснюється органами Казначейства на підставі листа відповідного місцевого фінансового органу за підписом керівника (його заступника), скріпленим гербовою печаткою, з обов’язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, сума платежу, що підлягає поверненню, реквізити рахунку, на який необхідно перерахувати кошти, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету».

Наказ № 577 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.03.2020 № 22.

Декларування спадщини

Головне управління ДПС  у Харківській області повідомляє, що фізичні особи – платники податку, що одержали дохід у вигляді спадщини (подарунку), який згідно із Податковим кодексом України (далі – ПКУ) оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини (подарунку) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації. Слід нагадати, що за нульовою ставкою оподатковуються об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Відповідно до п. п. 164.2.10 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ.

Об’єкти дарування подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розділом ІV ПКУ для оподаткування спадщини (п. 174.6 ПКУ).

Згідно із п. 174.3 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

Водночас п. 179.2 ПКУ визначено, що відповідно до розділу IV ПКУ обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ПКУ.

Про оскарження рішення про відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку

Звертаємо увагу платників ПДВ, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних   (далі – Порядок зупинення).

Відповідно до пункту 6 Порядку зупинення питання відповідності/невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника ПДВ розглядається комісією регіонального рівня.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника ПДВ, що свідчать про невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником ПДВ до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 із змінами.

Інформацію та копії документів, подані платником ПДВ, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку, яке платник ПДВ отримує в Електронному кабінеті у день його прийняття.

Враховуючи викладене вище, для розгляду питання щодо виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, платнику необхідно подати документи, керуючись п. 6 Порядку зупинення.

 

Чи може платник ПДВ зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної в ЄРПН у святковий чи вихідний день, якщо такий день є граничним днем реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної

     Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

      -  для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

     -  для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

    -  для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

 Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.

     Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Філія, що здійснює викиди стаціонарними джерелами забруднення, скиди або розміщення відходів, не є платником екологічного податку

Нормами п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платниками екологічного податку (далі – податок) є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:

- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

- скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти;

- розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання).

Не є платниками податку за розміщення відходів суб’єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об’єктах) виключно відходи як вторинну сировину (п. 240.5 ст. 240 ПКУ).

Також п. 240.7 ст. 240 ПКУ встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.

Згідно зі ст. 55 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV із змінами та доповненнями (далі – ГКУ) суб’єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов’язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.

Зокрема, суб’єктами господарювання є господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Вищевказані суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, проте такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством (частина четверта ст. 64 ГКУ).

Отже, до платників екологічного податку не належать філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, у зв’язку з тим, що вони не мають статусу юридичної особи.

Платниками екологічного податку у разі здійснення викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів та розміщення відходів філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами є підприємства (установи, організації), до складу яких входять такі філії, відділення та інші відокремлені підрозділи.

Термін подання річної декларації про майновий стан і доходи подовжено до 01 липня 2020 року

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що до 01 липня 2020 року подовжено термін подання річної декларації про майновий стан і доходи.

Зазначене передбачено Законом України від 17.03.2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)».

При цьому, суму податкового зобов’язання, яке платниками визначено в декларації до сплати, необхідно сплатити до 01 жовтня 2020 року.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:

- доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам;  успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

- доходів від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді  основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;

- іноземного доходу;

- та в інших передбачених Податковим Кодексом України випадках.

У зв’язку з оголошеним в Україні карантину з метою запобігання поширення вірусу COVID-19 закликаємо платників податків користуватися електронними сервісами ДПС. Нагадуємо, що для допомоги платникам податків ДПС розпочала серію відеоуроків, в яких роз’яснюється як правильно користуватися електронними сервісами.

З відеоуроком, який присвячено заповненню декларації про майновий стан і доходи громадяни можуть ознайомитися за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/5977.html.

Переглянувши його, користувачі зможуть дізнатися як правильно заповнити декларацію крок за кроком та як при цьому уникнути помилок.

Звертаємо увагу, щоб подати декларацію  через Електронний кабінет платникам податків необхідно мати цифровий підпис (КЕП).

Інформація про наявність або відсутність податкового боргу є в Електронному кабінеті платника

         Інформацію про наявність або відсутність податкового боргу можна отримати в Електронному кабінеті. Зайти в Електронний кабінет можна за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

         Зокрема Приватна частина Електронного кабінету, режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає доступ до особових рахунків користувача зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника). Суми заборгованості перед бюджетом позначені червоним кольором.

         До приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету вхід здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

        Фізичні особи – громадяни мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу для проведення звірки даних:

- щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - за місцем проживання (реєстрації);

- щодо нарахованої суми транспортного податку - за місцем проживання (реєстрації);

- щодо нарахованої суми плати за землю - за місцем знаходження земельної ділянки.

Відповідальність платника податків за відсутність реєстрації акцизного складу у СЕАРП та СЕ

Платники акцизного податку - розпорядники акцизних складів, зобов’язані зареєструвати усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП та СЕ).

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Нормами Податкового кодексу передбачео, що відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2000000 гривень.

Нагадуємо, що здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу забороняється.

Оподаткування доходів від виграшу у лотерею

ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Податковим агентом під час нарахування (виплати, надання) на користь платника податку доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).

Податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума ПДФО, нарахованого за ставкою 18 відс. та 1,5 відс. військового збору, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею. Крім цього, податкові агенти – оператори лотереї у податковому розрахунку за формою №1-ДФ, відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них ПДФО та військового збору.

Доходи остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.

Щодо недопущення порушень соціальних гарантій працівників

Головне управління ДПС у Харківській області  наголошує, що на сьогоднішній день досить актуальною темою залишається боротьба з виплатою заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та організація  заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати.  

У період запровадження карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), державою запроваджено комплекс правових норм, спрямованих на захист прав фізичних та юридичних осіб, а саме:

– можливість роботи вдома для працівників та надання за їхньою згодою відпустки ;

–можливість віднесення юридичного факту запровадження карантину до форс-мажорних обставин;

–заборона на проведення органами держнагляду (контролю) планових перевірок у сфері господарської діяльності.

Крім того, Законом України від 17.03.2020 г. № 533-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)” запроваджено надання податкових та неподаткових пільг, пов’язаних із строком сплати податків, нарахуванням зарплати за дні вимушеного простою, термінами подання податкових декларацій, термінами проведення перевірок, нарахуванням штрафних санкцій та пені.

Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність  за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства  щодо виплати заробітної плати та порушення соціальних гарантій працівників. 

*****

Шановні платники податків!

На період карантину встановлено новий режим роботи ЦОПів:

з 10-00 до 16-00 з обідньою перервою та з технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10-15 хв.;

з 10-00 до 13-00 - для НЕВЕЛИКИХ ЦОПів - з технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10-15 хв.

Податкова служба закликає користуватися "Електронним кабінетом"!

У разі виникнення питань щодо користування "Електронним кабінетом" слід звертатися до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрям 0).

ДПС звертається з проханням зменшити надходження паперових документів та користуватись засобами електронного зв’язку та поштою

За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі .pdf (обмеження 2 МБ).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/,  а також через офіційний вебпортал ДПС.

Засобами Електронного кабінету також надано можливість подати заяви для отримання адміністративних послуг, зокрема:

- картки платника податків; відмітки у паспорті громадянина України (у формі книжечки) про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;

-реєстрації реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок,

-включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій, внесення змін до цього Реєстру, витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

-довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

За допомогою Електронного кабінету можливо отримати результати надання адміністративних послуг, зокрема:

-довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;

-відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;

-копії реєстраційних посвідчень реєстраторів розрахункових операцій - направляються на адресу електронної пошти заявника (оригінал можна буде отримати після закінчення карантину).

Працівники Контакт-центу ДПС, які надають інформацію платникам податків з питань стану обробки електронної звітності та інших електронних сервісів за номером телефону 0800-501-007 (напрямок 0), будуть працювати на період карантину з 10 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. в черговому режимі.

У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/help/

Заздалегідь просимо з розумінням поставитись до ситуації, що склалася, і приносимо вибачення за можливі незручності! Будьте свідомими та зайвий раз не наражайте на небезпеку себе та оточуючих!

До уваги платників: набрали чинності важливі закони, спрямовані на протидію пандемії коронавірусу в Україні!

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що в офіційному виданні «Голос України» від 17.03. 2020 № 51(7138) опубліковано закони України від 17 березня 2020 року, які спрямовані на протидію пандемії коронавірусу в Україні, а саме:

► Закон України № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 530).

Законом № 530 на час карантину, зокрема, забороняються перевірки бізнесу; дозволяється дистанційна робота; ввезення лікарських засобів, призначених для боротьби з COVID-19, здійснюється без мита та ПДВ – для зниження ціни на закупівлі; запроваджується адміністративна відповідальність за порушення правил карантину; підвищується кримінальна відповідальність за порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням.

Крім того, введення карантину тепер вважатиметься форс-мажором.

Закон № 530 набрав чинності 17.03.2020 (з дня опублікування).

► Закон України № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533).

Законом № 533, зокрема, внесено такі зміни:

● не застосовуватимуться штрафні санкції за порушення податкового законодавства, вчинені з 01 березня по 31 травня 2020 року;

● встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок ДПС з 18 березня по 31 травня 2020 року;

● подовжено до 01 липня 2020 року термін подання річної декларації про майновий стан і доходи;

● тимчасово звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування всі фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства за періоди з 01 по 31 березня та з 01 квітня по 30 квітня 2020 року за себе. При цьому цей період зараховується до страхового стажу для виплати пенсії, іншої державної допомоги, соціального страхування;

● не нараховується та не сплачується у період з 01 березня року по 30 квітня 2020 року плата за землю;

● об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за період з 01 березня по 30 квітня 2020 року;

● строк обов’язкового запровадження реєстраторів розрахункових операцій для ФОП продовжується (з 01.10.2020 до 01.01.2021, а для окремих видів діяльності до 01.04.2021).

Закон № 533 набрав чинності 18.03.2020 (з дня, наступного за опублікуванням).

Витрати, які можна включити до податкової знижки при декларуванні

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що в Україні триває дкларування громадянами доходів, одержаних упродовж 2019 року, та нагадує про можливість повернення частини сплаченого із заробітної плати податку на доходи фізичних осіб, через реалізацію права на податкову знижку. Таке право передбачене статтею 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зауважимо, до переліку витрат, дозволених для включення до податкової знижки, належать:

сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення;

частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом у порядку, встановленому статтею 175 ПКУ;

сума коштів або вартість майна перерахованих (переданих) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які відповідають умовам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 ПКУ;

сплата страхових платежів за договорами довгострокового страхування життя та пенсійних внесків у рамках недержавного пенсійного забезпечення;

оплата допоміжних репродуктивних технологій;

оплата державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

сума коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу на альтернативні види палива;

сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи;

сплата коштів на будівництво (придбання) доступного житла.

Додамо, що підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яку громадяни мають право подати упродовж 2020 року по 31 грудня включно.

Податковим кодексом України не передбачено будь-якого переліку витрат для осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність

Відповідно до п. 178.3 ст. 178 Розділу IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

При цьому, ПКУ не передбачено будь-якого переліку витрат для осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

З метою забезпечення дотримання принципів оподаткування, доцільно при визначенні сукупного чистого доходу враховувати витрати, які пов’язані із провадженням певного виду незалежної професійної діяльності та підтвердженні документально.

Таким чином, датою при формуванні загального оподатковуваного доходу є дата фактичного надходження коштів на банківський рахунок (у касу) або отримання інших видів компенсацій, тобто застосовується касовий метод.

Крім того, слід зазначити, що остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації (п. 178.7 ст. 178 ПКУ).

Працівник після виходу з відпустки відпрацював неповний місяць та отримав зарплату у розмірі менше мінімальної: нарахування єдиного внеску

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що відповідно до ст. 2 Закону України від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР «Про відпустки» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 504) громадяни України, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізичної особи, мають право на відпустки.

Статтею 4 Закону № 504 передбачено такі види відпусток: щорічні, додаткова відпустка у зв’язку з навчанням, творча відпустка, соціальні відпустки (у зв’язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у зв’язку з усиновленням дитини, додаткова відпустка працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи), відпустки без збереження заробітної плати.

Відповідно до частини 5 ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 % до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску. У разі, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, та ставки єдиного внеску.

Згідно з п. 9 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449), умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця, які передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності згідно із законодавством.

Суми оплати відпустки відносяться до того місяця, за який вони нараховані. Якщо після виходу з відпустки загальна сума нарахованої заробітної плати та оплати частини відпустки, яка припадає на поточний місяць, не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску за цей місяць розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, та ставки єдиного внеску.

Отже, найманим працівникам за основним місцем роботи, які після виходу з будь-якої відпустки, визначеної ст. 4 Закону № 504, крім відпустки без збереження заробітної плати відповідно до п. 18 частини першої ст. 25 Закону № 504, відпрацювали неповний місяць, в якому загальна сума нарахованого доходу за місяць не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, та ставки єдиного внеску у розмірі 22 відсотка.

Кампанія декларування доходів громадян у 2020 році: термін подання декларації продовжено

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що з 1 січня 2020 року розпочалася кампанія декларування, за якою окремі категорії громадян зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі - податкова декларація) та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору, та/або мають право подати декларації для отримання податкової знижки.

Повідомляємо, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19 від 17.03.2020 № 533-IX подовжено до 1 липня 2020 року термін подання річної декларації про майновий стан і доходи. Суму податкового зобов’язання, яке платниками визначено до сплати, необхідно сплатити до 1 жовтня 2020 року.

Згідно вимог ПКУ обов’язковому декларуванню підлягають:

доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам;

успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військовий збір;

від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування.

До таких доходів відносяться, зокрема:

дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника ПДФО, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 01 січня звітного податкового року;

інвестиційного доходу;

іноземного доходу;

та в інших передбачених ПКУ випадках.

Водночас, обов’язок фізичної особи – платника ПДФО щодо подання декларації вважається виконаним і декларація не подається, якщо такий платник ПДФО отримував доходи:

від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом ПКУ;

від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений ПДФО відповідно до ІV розділу ПКУ;

у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО та/або з яких сплачено ПДФО відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Також, звертаємо увагу, що платники податків подають декларацію про майновий стан і доходи за новою формою. Зміни до форми податкової декларації внесені наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859».

Нова форма податкової декларації відрізняється від діючої, зокрема:

рядок 8 декларації «Категорія платника» доповнено новим критерієм «особа, яка заявляє право на податкову знижку», який застосовується для громадян, які декларують право на податкову знижку;

розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання при використанні права на податкову знижку, виокремлено у додаток Ф3;

cуми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до цивільно - правового характеру роботи фізичними особами - платниками єдиного податку четвертої групи, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, їх отримувач зобов’язаний включити до доходів у річній податкової декларації за звітний рік та самостійно сплатити з них податки та збори. Для реалізації зазначеної норми у формі податкової декларації передбачили окремий рядок 10.2 для відображення вищезазначених доходів;

cуми податку, нараховані податковим агентом із доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, сплачує такий податковий агент до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

У зв’язку з оголошеним в Україні карантином з метою запобігання поширення вірусу COVID-19 закликаємо платників користуватися електронними сервісами від Державної податкової служби.

Переглянути відеоурок щодо заповненню декларації про майновий стан і доходи громадян можна за посилання https://zak.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/412343.html


 

******

 

16 березня 2020 - останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІ кварталу

 

 

 

 

 

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання  повинен подати до контролюючого органу заяву.

 

 

За вибором платника податків заява подається в один з таких способів:

 

 

1) особисто платником податків або уповноваженою особою;

 

 

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

 

 

3) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису підзвітних осіб;

 

 

4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.

 

 

Суб'єкт господарювання, який є платником  інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

 

 

Перехід на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання може здійснити один раз протягом календарного року.

 

 

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

 

 

Розмір ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

 

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 ПКУ ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості. При цьому ставка податку  не повинна перевищувати 1,5 відс. розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

 

 

Звертаємо увагу, що ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлюються для кожної територіальної громади відповідним рішенням органів місцевого самоврядування.

 

 

Як оподатковуються доходи громадян від продажу легкового автомобіля?

 

 

Головне управлення ДПС у Харківській області нагадує, що порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб операцій з продажу або обміну фізичними особами об’єктів рухомого майна визначений ст. 173 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

 

 

Зокрема, платниками податку на доходи фізичних осіб є,  фізичні особи – резиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні.

 

 

Відповідно до п. 173.1 ст. 173 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу  чи обміну протягом звітного року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків.

 

 

Як виняток, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

 

 

Отже, доходи, отримані фізичною особою – резидентом від продажу протягом звітного року одного легкового автомобіля, одного мотоцикла та одного мопеда, не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.

 

 

Доходи від продажу авто декларуються

 

 

ГУ ДПС у Харківській області нагадує громадянам, що у разі продажу ними іншим фізичним особам протягом звітного (податкового) року двох чи більше об’єктів рухомого майна: легкового автомобіля, мотоцикла чи мопеда, дохід, отриманий платником, підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%. Зазначена норма визначена п. 167.2 ст. 167 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

 

 

Натомість у разі продажу протягом року одного з об’єктів рухомого майна: дохід, отриманий продавцем від такої операції не оподатковується.

 

 

Інший випадок, коли упродовж року фізична особа продавала інші транспортні засоби, зокрема вантажний автомобіль або транспортний засіб спеціалізованого призначення, то дохід від такого продажу підлягає оподаткуванню податком за ставкою 5%, незалежно від кількості таких операцій з продажу впродовж року.

 

 

Окрема ситуація, коли дохід від операцій з продажу об'єктів рухомого майна, отримується фізичною особою-нерезидентом. У цьому випадку такий дохід оподатковується за ставкою 18% (п. 167.1 ст. 167 Кодексу).

 

 

Додамо, що доходи, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, паралельно є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.

 

 

Відповідно до п. 179.2 ст. 179 Кодексу обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема від операцій продажу майна чи даруванні, при нотаріальному посвідченні договорів із одночасною сплатою податку, відповідно до розділу IV Кодексу. У інших випадках, платник податку, який при продажу транспортного засобу отримав дохід, що підлягає оподаткуванню, від іншої фізичної особи, має подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи у обов’язковому порядку.

 

 

То ж будьте уважними, та задекларуйте свої доходи до 01.05.2020!

 

 

Неподання ФОП- єдинником третьої групи заяви щодо зміни видів діяльності зобов’язує перейти на загальну систему оподаткування

 

 

У разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ), з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

 

 

Також, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої – третьої груп вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої – третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

 

 

Відповідно до п. 299.7 ст. 299 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема види господарської діяльності.

 

 

Згідно з п.п. 298.3.1 п. 298.3 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, мають надати заяву, до якої, зокрема включаються відомості про зміну видів господарської діяльності.

 

 

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

 

 

Для забезпечення відображення у реєстрі платників єдиного податку достовірної інформації про види господарської діяльності фізична особа – підприємець – платник єдиного податку третьої групи у разі зміни видів господарської діяльності протягом податкового (звітного) періоду повинна подати разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни, заяву про внесення змін до реєстру платників єдиного податку.

 

 

Для придбання ТМЦ працівнику видана готівка під звіт: які діють обмеження?

 

 

Суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема, між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн. уключно.

 

 

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

 

 

Зазначені обмеження стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

 

 

Зазначені обмеження щодо граничної суми готівкового розрахунку у розмірі 10 тис. грн. поширюється на використання коштів виданих підприємством під звіт працівнику для придбання товарно-матеріальних цінностей.

 

 

При цьому кількість суб’єктів господарювання, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

 

 

Зазначена норма передбачена п.п. 5 п. 3 розд. І, п. 6 розд. ІІ «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148.

 

 

 

 

 

Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування можна подати через Електронний кабінет

 

 

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування в один з таких способів:

 

 

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

 

 

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

 

 

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

 

 

- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації.

 

 

Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації згідно із Законом України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (п.п. 298.1.1, п.п. 298.1.4 ст. 298 Податкового кодексу).

 

 

Форму заяви затверджено наказом МФУ від 16.07.2019 № 308.

 

 

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування за формою, затвердженою Наказом № 308.

 

 

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

 

 

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

 

 

За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

 

 

Датою подання заяви із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС.

 

 

Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа буде повідомлено про його вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.

 

 

Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

 

******

 

Дохід, отриманий від продажу одного автомобіля протягом звітного року, не оподатковується

 

 

Згідно з п.п.164.2.4 п.164.2 ст.164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включається частина доходів від операцій з майном.

 

 

Відповідно до абзацу третього п.173.1 ст.173 ПКУ дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника ПДФО).

 

 

Дохід, отриманий платником ПДФО від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків.

 

 

Водночас, дохід, отриманий платником податків від продажу (обміну) протягом звітного року лише одного об’єкту рухомого майна не підлягає оподаткуванню, у такому випадку подавати річну декларацію про майновий стан і доходи не потрібно.

 

 

В Положення про реєстрацію ПДВ внесено зміни

 

 

Головне управління ДПС у Харківській  області повідомляє, з 9 березня 2020 року набирає чинності  наказ Міністерства фінансів України від 29.01.2020 №30, яким затверджено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість.

 

 

Зокрема, для фізичних осіб індивідуальний податковий номер становитиме 12-розрядний числовий номер такої структури: 1 - 10-й знаки - реєстраційний номер облікової картки платника податків, 11-й та 12-й знаки - контрольні розряди, алгоритм формування яких встановлює Державна податкова служба України.

 

 

Державна податкова служба України тепер здійснюватиме розгляд скарг, поданих в адміністративному порядку відповідно до статей 55, 56 розділу II Податкового кодексу України, або звернень про перегляд рішень контролюючих органів з питань реєстрації, анулювання реєстрації, перереєстрації платників податку або про внесення записів чи змін до Реєстру платників податку на додану вартість.

 

 

Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість за формою N 1-ЗВР може подаватися як особисто платником ПДВ так і представником платника, або надсилатися поштою до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

 

 

Також Положення доповнено нормами, якими визначено, що у день отримання контролюючим органом з Єдиного державного реєстру відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення) або про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця або в день внесення до реєстру платників єдиного податку запису про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, до Реєстру вноситься відмітка "Реєстрація особи підлягає анулюванню". Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до п. 184.1 ст. 184 розд. V ПКУ та дата виникнення такої підстави.

 

 

Доходи отримані від здачі нерухомого майна в оренду підлягають декларуванню

 

 

Головне управління ДПС у Харківській області  нагадує, що громадяни, які здають нерухомість в оренду, зобов’язані сплачувати податки. Відтак, кожен громадянин, який не є підприємцем, але здає нерухоме майно в оренду (нежитлова нерухомість, квартири, будинки чи навіть кімнату в оренду, довгострокову або подобову) має сплатити з отриманого доходу податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та 1,5 відсотків військового податку.

 

 

Подати декларацію про майновий стан та доходи необхідно не пізніше 30 квітня цього року до податкової інспекції за місцем реєстрації.

 

 

Відповідно до пп. 170.1 Податкового кодексу України під час нарахування доходу фізичній особі від надання нею в оренду об’єктів нерухомості необхідно враховувати розмір орендної плати, зазначений в договорі оренди, який має бути не меншим, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.

 

 

Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затверджено постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1253, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом самоврядування села, селища, місця, на території яких вона розташована.

 

 

Як правильно зареєструвати ФОП

 

 

Підприємництво - це безпосередня самостійна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, наданню послуг з метою отримання прибутку, яка здійснюється фізичними та юридичними особами, зареєстрованими як суб'єкти підприємницької діяльності у порядку, встановленому законодавством.

 

 

 Фізична особа – підприємець за загальним правилом реєструється за своїм зареєстрованим місцем проживання (прописки). Для цього потрібно звернутися до державного реєстратора за місцем проживання у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) з паспортом та ідентифікаційним кодом, надати копії цих документів.

 

 

У держреєстратора необхідно заповнити реєстраційну картку та обрати вид діяльності за КВЕД. Подати документи держреєстратору також можна спецлистом, або через представника (оформивши на нього попередньо нотаріально посвідчену довіреність). Після подання заяви реєстратор вносить відомості у Єдиний державний реєстр підприємств, установ та організацій (ЄДРПОУ) та автоматично повідомляє про реєстрацію органи ДПС, статистику та Пенсійний фонд. Зареєстрований підприємець автоматично буде перебувати на загальній системі оподаткування.

 

 

Разом із реєстрацією, або протягом 10-ти днів після реєстрації можна подати заяву про реєстрацію платником спрощеної системи оподаткування, а також завести книгу обліку доходів.

 

 

Варто взяти до уваги, що початок здійснення підприємницької діяльності рахується з моменту внесення відомостей у державний реєстр. Податкові зобов’язання починають нараховуватися з дня внесення відомостей в реєстр про те, що ФОП здійснює підприємницьку діяльність.

 

 

Далі необхідно особисто подати наступні документи до податкової інспекції за місцем проживання:

 

 

- копію паспорта та реєстраційного номеру облікової картки платника податків з ДРФО (ідентифікаційного коду);

 

 

- заяву щодо застосування єдиного податку;

 

 

- отриману виписку з єдиного державного реєстру;

 

 

- книгу обліку доходів;

 

 

- заяву на ім’я начальника податкової інспекції або за Ф. 5-ОПП.

 

 

Подання податкової звітності та сплата податків також здійснюється за місцем податкової реєстрації. Підприємницьку діяльність можна провадити не за місцем податкової реєстрації, місце здійснення вказується при заповненні реєстраційної картки.

 

 

Крім того, потрібно визначитися із системою оподаткування, на котрій буде перебувати підприємець – спрощеній або загальній.

 

 

Обравши спрощену систему оподаткування, можна обрати 4 групи оподаткування. Перша, друга, третя групи можуть бути обрані будь-яким ФОП. Четверта група оподаткування передбачена лише для сільськогосподарських підприємств.

 

 

Щодо ставок податку, то Податковий кодекс України у 2020 році визначає наступні:

 

 

- для першої групи оподаткування встановлена ставка у межах до 10% від прожиткового мінімуму;

 

 

- для другої групи оподаткування ставка встановлена у межах до 20% від мінімальної заробітної плати;

 

 

- третя група – єдина група, котра може працювати з юридичними особами. Для цієї групи встановлена ставка у розмірі 3%, якщо Ви будете платником ПДВ, та у розмірі 5%, якщо Ви не будете платником ПДВ.

 

 

Звітним періодом для першої, другої та четвертої груп платників єдиного податку є календарний рік. Для третьої групи спрощеної системи – квартал.

 

 

Подання податкової звітності та сплата податків також здійснюється за місцем податкової реєстрації. Підприємницьку діяльність можна провадити не за місцем податкової реєстрації, місце здійснення вказується при заповненні реєстраційної картки.

 

 

Як припинити підприємницьку діяльність та знятися з обліку в податкових органах?

 

 

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця проводиться державним реєстратором не пізніше наступного робочого дня з дати отримання від ФОП реєстраційної картки на проведення реєстрації припинення підприємницької діяльності.

 

 

Форма реєстраційної картки затверджена наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 №3268/5 "Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

 

 

В день реєстрації припинення підприємницької діяльності орган державної реєстрації передає податковому органу відповідне повідомлення, в якому зазначається номер та дата внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

 

 

Згідно пункту 177.11. статті 177 Податкового кодексу України фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

 

 

Останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

 

 

Загалом, для повного зняття з обліку в податковому органі фізична особа-підприємець має забезпечити остаточні розрахунки з податків та зборів та єдиного внеску, подати ліквідаційну звітність, закрити усі рахунки відкриті у фінансових установах та в установлені строки подати до податкової інспекції для проведення документальної позапланової перевірки усі первинні та інші документи, пов’язанні з обчисленням та сплатою податків і зборів, єдиного внеску. Отже, підприємці можуть бути зняті з податкового обліку тільки в разі відсутності податкової заборгованості перед бюджетом.

 

 

Також, підставою для зняття ФОП з податкового обліку є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою. Крім цього, податковий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи – платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України, тобто 1095 днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації у відповідності до статті 78 ПКУ.

 

 

Зняття з обліку як платника єдиного внеску відповідно до п.1 ст.5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», здійснюється після проведення остаточного розрахунку, за заявою платника після проведення перевірок платників.

 

 

Порядок припинення підприємницької діяльності та підстави зняття з обліку в податкових органах, передбачено пунктом 65.10 статті 65, статті 67, Податкового кодексу України та вимог розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами та доповненнями.

 

 

Дані про зняття з обліку фізичної особи-підприємця передаються податковим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку.

 

 

Наслідки несвоєчасного подання податкової декларації про майновий стан і доходи

 

 

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що з початку 2020 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2019 року, під час якої окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річні податкові декларації про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору.

 

 

Звертаємо увагу, що несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено Податковим кодексом України, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України).

 

 

Крім того, відповідно до ст. 164¹ Податкового кодексу України про адміністративні правопорушення за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, наведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

 

Слід пам’ятати, що Наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 №177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 2 жовтня 2015 року № 859» з 1 січня 2020 року вводиться в дію нова форма податкової декларації. Отже, починаючи з 1 січня 2020 року, декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою, з урахуванням змін.

 

 

У новій формі декларації для платників податків, які декларують право на податкову знижку, введено окрему позначку у розділі категорія платника, оскільки такі платники мають окремий граничний строк подання податкової декларації ‒ по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

 

 

Також передбачено в окремому додатку ФЗ здійснення розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку із використанням права на податкову знижку.

 

 

Електронні платіжні засоби є інструментом доступу до рахунку

 

 

Електронні платіжні засоби є інструментом доступу до рахунку, який використовується для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунку банку, зокрема для оплати вартості товарів і послуг. При цьому, ініціювання переказу за допомогою електронних платіжних засобів має оформлятися відповідними документами за операціями із застосуванням електронних платіжних засобів (квитанція платіжного термінала).

 

 

Квитанція платіжного терміналу лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя електронних платіжних засобів, а не факт продажу товару (отримання послуг), тому квитанція платіжного термінала не є розрахунковим документом у розумінні закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

 

 

Крім того,  копія квитанції платіжного терміналу не є первинним документом у розумінні пункту 44.1 ПКУ, а тому на сьогодні відсутній обов’язок зберігання такої копії протягом терміну, встановленого пунктом 44.3 статті 44 ПКУ.

 

 

Довідково: лист ДПС від 12.02.2020 №239/7/99-00-05-04-01-07 «Про врахування в роботі».

 

 

ДПС удосконалює електронний сервіс «Пошук акцизної марки»

 

 

Державна податкова служба продовжує вдосконалювати електронний сервіс «Пошук акцизної марки», який стартував у лютому 2020 року та доступний за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark.

 

 

За результатами пошуку у користувачів з’явилась можливість повідомити відповідний територіальний підрозділ ДПС щодо відсутності інформації про марку акцизного податку.

 

 

Відправити повідомлення можливо без реєстрації на вебпорталі ДПС з відкритої частини електронного кабінету платника або авторизувавшись у кабінеті платника за допомогою ЕЦП.

 

 

Всі отримані повідомлення будуть розглянуті з дотриманням вимог чинного законодавства та нормативних документів.

 

Голова РДА

Шановні відвідувачі сайту!

    Щиро вітаємо вас на офіцій- ному веб-сайті Зачепилівської районної державної адмініст- рації. Тут ви познайомитесь з минулим і сьогоденням Зачепи- лівського району, тут опера- тивно, достовірно і всебічно відображатиметься діяльність районної виконавчої влади та органів місцевого самовряду- вання, тут висвітлювати- муться останні рішення і події, що відбуватимуться в районі, оприлюдниюватимуться показ- ники соціально-економічного роз- витку.
   Сподіваємося, що інформація розміщена на сайті, допоможе краще пізнати наш чудовий край, а діловим колам чіткіше визначитися у можливих напря- мах співпраці.

 Зачепилівська районна державна адміністрація


Написати листа голові РДА

Архів новин
Прогноз погоди